Retur & Byte

Sverige

Som kund har du 14 dagars ångerrätt. Dessa 14 dagar räknas f o m datumet du tar emot leveransen. Vid retur för återbetalning skall alla varor vara i originalskick:

  • med alla etiketter kvar
  • Ej ha använts eller tvättats
  • Ej ha någon doft som t ex rök, parfym, deodorant
  • Inga sminkfläckar eller djurhår

Det kan ta upp till 14 dagar från det att vi tar emot varan tills vi har genomfört inspektion. Uppfyller varan inte ovan krav för originalskick så görs ej 100% återbetalning utan du erhåller 30% av ordervärdet. Detta får du tillbaka genom kreditering på samma sätt som du betalde varan. Samma gäller vid 100 % återbetalning. En fraktkostnad på 79kr dras av totala summan även om din order var fraktfri. Notera att det kan ta mellan 3-5 bankdagar innan pengarna når dig. Obs att presentkort är ej återbetalningsbara

Så här gör du för att returnera din vara:
    • Maila oss för en returfraktsedel som du själv skriver ut. Väljer du att själv frankera din retur ansvarar du för varan tills det att den når oss. 
    • Använd vår påse så vi håller klimatpåverkan nere.
För byte beställer du ny önskad vara separat och följer dessa steg för oönskad produkt:
    • Packa ner produkterna i originalskick tillsammans med returformuläret, använd vår påse så vi håller klimatpåverkan nere. 
    • Klistra på retursedeln och klistra igen påsen.
    • Skickas till följande adress eller lämnas hos närmaste postombud.
    • Obs att du behöver skriva till oss att du gör ett byte så drar vi av eventuell fraktkostnad så du ej betalar den igen.

    Opal of Sweden
    Åhuskärrvägen 35
    296 92 Yngsjö

     

    International (orders outside Sweden)

    • You have 14 days to return the product
    • The product must be in the same condition as received (i.e all tags on, no make up / deodorant marks, fragrance free etc)
    • The initial cost of shipping is non refundable and non deductable.
    • The cost of return is being paid by you. You are responsible for the product until it reaches us, its therefore adviced you use a trackable shipping.
    • Contact us for more detailed information and how-to.


    Reklamation
    Vid klagomål maila info@opalofsweden.se med ordernummer och tydliga bilder på vad felet är så ser vi till att hitta en bra lösning.